Digital indskrivning

Indskrivning i 0. klasse via greve.dk
Greve Kommune tilbyder digital indskrivning af børn, der skal starte i 0. klasse. Det sker for at udvide og forbedre kommunens digitale borgerservice. Forældrenes angivelse af skoleønsker bliver registreret direkte i skolens og kommunens elevsystem. Hermed erstattes den blanket, man ellers skulle aflevere på skolen.

Indskrivning til skoleåret 2017/18
Indskrivningen foregår digitalt i uge 46 (fra d. 14.-20. november 2016)

For at bruge den elektroniske blanket, klik herDigital indskrivning
 - bemærk du kan KUN benytte NemLog-in

Se også: ”Skolestart i 0. klasse”

Digital signatur
For at bruge den digitale indskrivning skal man have en digital signatur/NemID.

Den kan bestilles gratis på hjemmesiden www.nemid.nu

Der kan være ventetid på den digitale signatur, så vær i god tid med bestillingen.

Sikkerhed
Personlige data overføres sikkert ved hjælp af den digitale signatur. Den digitale signatur har i sig selv en høj sikkerhed, men man opnår kun den høje sikkerhed, hvis computeren også er sikker. Følg de almindelige gode råd om it-sikkerhed.

Vær opmærksom på følgende ved den digitale skoleindskrivning:

  • Kun forældre med forældremyndighed kan indskrive med den digitale indskrivning
  • Kun en digital signatur til privat brug kan bruges til digital indskrivning. Har du en erhvervssignatur, kan denne desværre ikke benyttes
  • Dine indtastede oplysninger kan ændres i indskrivningsperioden. Det er altid den sidste indtastning, der gemmes i systemet
  • Når den digitale indskrivning er gennemført, har du mulighed for at udskrive en kvittering
  • Vi anbefaler, at du altid logger ud og lukker alle browservinduer, når du er færdig med at bruge tjenester, som benytter NemLog-in

Sidst opdateret: 12. december 2016   |   Kommentar til sideansvarlig

Kontakt

Anne Jensen
Rådhusholmen 10
2670 Greve
43 97 94 84