Du skal som boligejer i Greve Kommune pr. 31. maj 2018 fremover benytte Ret BBR, hvis du har rettelser til de oplysninger der står benævnt på din BBR-meddelelse.

 

Ret BBR er en ny digital løsning hvor du som boligejer selv kan gå ind og rette i dine BBR-oplysninger. Dine ændringsforslag sendes til kommunen via BBR’s indbakke, som betjenes af registerførerne i kommunen.

Ændringsforslagene vil blive behandlet, hvorefter de registreres i BBR hvis de kan godkendes af kommunen. Hvis dine ændringsforslag godkendes, vil du automatisk få tilsendt en opdateret BBR-meddelelse. Kan dine ændringsforslag ikke godkendes, vil du modtage oplysning om dette.

I Ret BBR kan du som boligejer bl.a.:

  • Se dine egne ejendomme
  • Se dine ejendomsoplysninger om grund, bygninger og tekniske anlæg mv.
  • Foreslå ændringer til registrerede BBR-oplysninger
  • Foreslå ændringer til placering af bygninger via et oversigtskort
  • Foreslå registrering af nye småbygninger via et oversigtskort

Ret BBR tillader kun ændringer af almindeligt forekomne situationer for en boligejer. Eksempelvis er det ikke muligt at registrere nye bygninger, som ikke er småbygninger, eller registrere nye boligenheder.

For at benytte Ret BBR skal du være logget ind med dit NemID.

Har du som ejendomsmægler rettelser til en ejendom, skal du enten bede ejeren selv om at indsende ændringsforslagene eller foretage rettelserne sammen.

Du kan rette i dine BBR-oplysninger i Ret BBR her: https://ny.bbr.dk/ret