Greve Kommune har et trafiksikkerhedsråd bestående af medlemmer fra følgende organisationer

      • Byrådet
      • Center for Dagtilbud og Skoler
      • Center for Teknik og Miljø
      • Dansk Cyklistforbund
      • Greve Erhvervscenter
      • Handicaprådet
      • Midt- og Vestsjællands Politi
      • Skolebestyrelsesmedlemmer
      • Seniorrådet

Rådets opgave er at vurdere projektforslag stillet af borgere samt prioritere anlægsmidlerne, der hvert år bliver fordelt til trafiksikkerhed.

Derudover er rådets opgave at sikre

      • Planlægning og koordinering af det lokale færdselssikkerhedsarbejde i forhold til det landsdækkende niveau.
      • Planlægning og koordinering af lokale kampagner.
      • Udvikling af lokale trafiksikkerhedsmæssige tiltag.
      • Kommentering af kommunens planlægning med hensyn til trafiksikkerhed og færdsel.
      • Sikring af samarbejde omkring trafiksikkerhedsmæssige forhold på tværs af Greve Kommune.

Budgettet til trafiksikkerhedsprojekter svinger hvert år så det er langt fra alle projekter, der er i Greve Kommunes trafiksikkerhedsplan eller forslag stillet fra borgere, der er muligt at udføre.

Trafiksikkerhedsrådet holder møder ca. 3-4 gange årligt, hvor trafiksikkerheden i Greve bliver drøftet. Referaterne fra de seneste møder kan ses her; https://www.greve.dk/politik/dagsordener-og-referater/andre-raadsmoeder/trafiksikkerhedsraadets-moeder/

Hvis du har forslag til emner eller projekter som trafiksikkerhedsrådet skal behandle kan du sende en mail til vlm@greve.dk att. trafiksikkerhedsråd.