Tina H. Jepsen, borgerrådgiver

Hvis du er utilfreds med Greve Kommunes behandling af dig eller din sag, kan du kontakte borgerrådgiver Tina H. Jepsen.

Har du brug for hjælp til at forstå et brev eller en afgørelse fra Greve Kommune? Skal du have hjælp til at komme videre med en sag? Er kommunikationen med kommunen gået i hårdknude? 

Så kan Tina H. Jepsen hjælpe dig. Hun er Greve Kommunes borgerrådgiver. 

Borgerrådgiveren er ansat af byrådet og er adskilt fra kommunens administration.

  • Vejlede dig, hvis du ikke ved, hvor du skal henvende dig med dit spørgsmål.
  • Hjælpe med at genskabe dialogen med kommunen, hvis sagen er gået i hårdknude.
  • Hjælpe med at finde ud af, om der kan klages, og hvem der kan klages til.
  • Hjælpe med udformning af klager.
  • Vejlede om dine rettigheder i forbindelse med din sagsbehandling. F.eks., hvor lang tid sagsbehandlingen må vare, hvordan en afgørelse skal forstås, og hvordan du kan forvente at blive behandlet.
  • Ændre på indholdet i den afgørelse, der er truffet.
  • Behandle klager over forhold, som andre klageinstanser tager sig af.
  • Behandle sagen, hvis sagen er indbragt for det kommunale tilsyn, Folketingets Ombudsmand eller domstolene.
  • Behandle klager over det serviceniveau, der er vedtaget af byrådet, eller over forhold som byrådet har behandlet og taget stilling til.
  • Behandle klager, der vedrører ansættelsesforhold i kommunen.
  • Behandle sager, der er mere end et år gamle.

Borgerrådgiveren er uafhængig af forvaltningen, og du har mulighed for at henvende dig til borgerrådgiveren uden, at forvaltningen bliver orienteret om din henvendelse.

Borgerrådgiveren behandler alle sager elektronisk, og dine oplysninger registreres elektronisk i borgerrådgiverens it-system.

Når du henvender dig til borgerrådgiveren, har du derfor rettigheder i forhold til behandlingen af dine oplysninger.

Læs mere om dine rettigheder

Sådan kontakter du borgerrådgiveren

Alle borgere, virksomheder og foreninger i Greve Kommune kan kontakte borgerrådgiveren og eventuelt aftale et personligt møde. 

Du kan ringe på tlf. 43 97 37 94. Telefonen er åben alle hverdage fra klokken 10-12. 

Du kan skrive ved hjælp af Digital Post (kræver NemID-login).

Det koster ikke noget at bruge borgerrådgiveren.

Formålet med borgerrådgiveren

  • Hjælpe, når dialogen er gået i hårdknude.
  • Hjælpe borgerne gennem det kommunale system og sikre, at de bliver hørt.
  • Behandle klager over kommunens sagsbehandling.
  • Styrke borgernes retssikkerhed.
  • Sikre borgerne en god service.
  • Gøre kommunen bedre til at betjene borgerne.